myfingermark

it's me =)

Thursday, February 11, 2010

WARNING utk kaum ADAM!

..o dh lame rase aku tak moncoret2kan kt blog ni..aku malas + busy..dlm duk aku tension,sakit hati n meraba2 mencari ciri-ciri lelaki pilihan aku ni..aku duk terfikir kan..knp la lelaki ni bodoh sgt ha?***f***db*****t! aku mencari seorg lelaki..bukan jantan mcm zaman sekrg..korang rase ada lg tak lelaki mcm zman2 dlu ha? nk cri yg perfect pun susah jgk..aku pun yg perfect dlm 89.9% je kot.. i'm try to find d most powerfulman..(p/s: aku kan powerpuff girlz)..ni ciri2 yg aku cri:

  • he is a good listener...( aku ni suka berckp )
  • ajak berbincang,
  • buah pendapatnya bernas, masuk akal;
  • kalau sedih, dia pandai menceriakan,
  • kalau marah, dia pandai meredakan,
  • bila merajuk, dia laju memujuk.
### agak2 ada lg x laki mcm ni ha! (GERAM!)

Satu lg yg aku menyampah dgn laki ni diaorg suka label "permpuan kaki bebel"..benci aku!

Mana ada perempuan membebel, ini aku pernah dengar seorang pakar motivasi yang kata.

  • Pakar, yang juga lelaki itu cakap, tak wajar label perempuan membebel sebab perempuan bukan membebel tapi menegur.

Menegur tu tanda sayang tau. Ambil contoh mak-mak kita , itu ini dia tegur..sebab apa? Sebab sayang. Jarang sekali bapak-bapak yang buat macam tu.kalu bapak buat mcm ni..mmg mithali la.. Semua serah kat mak, sampai selalulah kan kita dengar, baik lelaki, baik perempuan cakap bapak dia orang tak ambil peduli hal dia orang, bulat-bulat semuanya serah kat mak....Hah...bisinglah pulak kan...

Memang macam tulah wanita, naluri kewanitaan dan keibuan tetap tebal, yang dah berumah tangga, sayang suami, sayang anak; yang berteman, sayang teman lelaki, kalau ada yang tak kena, tegur...bukan untuk apa, bukan kerana siapa, untuk kebaikan bersama. Betul..lekat dlm kepala otak korang tuh!..eeee..benci aku!


ha ni satu lg factor yg aku geram dgn boys2..dia org slalu ckp :

"alaaaaa...hati perempuan macam kerak nasi...keras-keras pun, kalau direndam air lembutlah dia....aaaa...don’t sangka clear water no buaya....lebih kurang macam tu lah, jangan sangka selembut-lembut perempuan, tak keras hatinya."..so ni opinion aku yg berbaur warning skit watch up wey!

Sesiapa pun, tahap kesabaran ada hadnya. Sesabar-sabar wanita, sampai tahap hati kering, emmmm...bye bye la jawabnya. Bila dah sampai tahap ni, jangan pula cakap wanita kejam la, tak berhati perut la, tak bertimbang rasa.

~nah! ambik korang..bru padam muka!..( puas hati dpt lepas geram..)~

hope aku : aku harap he's my best..my fren,my partner,my soulmate..=)

1 comments:

king ellissa said...

aku syg mr putra sooo much..